W kilku słowach
Jesteśmy przedszkolem, które wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka, mając na względzie jego wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe, oraz zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa.
MISJA ''WSZYSTKIEGO, CO NAPRAWDĘ TRZEBA WIEDZIEĆ O TYM, JAK ŻYĆ, CO ROBIĆ I JAK POSTĘPOWAĆ, NAUCZYŁEM SIĘ W PRZEDSZKOLU." Robert Fulghum
Działamy od 1963 roku - jesteśmy przedszkolem publicznym. Zapewniamy warunki do wielokierunkowej aktywności, organizując różnorodne, ciekawe formy zajęć oraz wykazując dbałość o bazę przedszkola. Istniejemy, by pomagać rodzicom w procesie wychowania, opieki i edukacji najmłodszych dzieci w wieku od 1 roku do 6 lat. Efektywnie wspomagamy rodzinę w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w korelacji ze środowiskiem społeczno-kulturalnym i przyrodniczym. Chcemy wychować samodzielne, twórcze, otwarte na kontakty z innymi, wszechstronnie rozwinięte dziecko, przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Każde dziecko jest dla nas jednakowo ważne, bez względu na jego poziom rozwoju intelektualnego i ruchowego. Oferujemy dobrze wyposażone sale dydaktyczne, smaczne i zdrowe posiłki, wykwalifikowaną, fachową kadrę pedagogiczną, miły personel obsługowy, kameralne warunki, przyjemne otoczenie przyrodnicze, bezpieczeństwo i partnerskie relacje. Warunki bazowe i organizacja pracy Przedszkole mieści się w wolnostojącym budynku. Do dyspozycji mamy następujące pomieszczenia: Dużym atutem przedszkola jest duży ogród z urozmaiconą roślinnością, wyposażony w wiele urządzeń terenowych dostosowanych dla dzieci najmłodszych i starszych przedszkolaków. Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 17 00. W tym czasie odbywają się zabawy i zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci oraz planowane i inspirowane przez nauczycielki. W godzinach porannych odbywają się najczęściej zabawy indywidualne, zespołowe, integracyjne, czynności organizacyjno-porządkowe, zajęcia indywidualne: wyrównawcze czy o charakterze korekcyjno- kompensacyjnym. W drugiej części dnia prowadzone są zasadnicze zajęcia, w czasie których realizuje się większość treści programowych ujętych w miesięcznych planach pracy opiekuńczo - wychowawczo - dydaktycznej, organizowane są imprezy, z których wiele ma charakter cykliczny, a więc jest wpisanych na stałe w program wychowawczy przedszkola. Nauczyciele i inni pracownicy przedszkola
Kadra pedagogiczna posiada kierunkowe kwalifikacje zawodowe oraz na bieżąco dba o własne doskonalenie zawodowe i podnoszenie jakości pracy z dziećmi. Korzystając z ofert ośrodków doskonalenia nauczycielki systematycznie uczestniczą w różnego rodzaju kursach, warsztatach i szkoleniach, co udokumentowane jest stosownymi zaświadczeniami. Aktywnie doskonalą również swoje umiejętności wychowawcze, wzbogacają wiedzę merytoryczno - metodyczną w ramach działalności WDN.
Nasza dbałość o jakość pracy to przede wszystkim:
W pracy wychowawczej i dydaktycznej preferujemy otwarty styl i aktywne metody pracy, tworzone są sytuacje edukacyjne, które korelują z potrzebami dzieci i wyzwalają ich potencjał twórczy. Uwzględnianie przez nas zasady stymulacji rozwoju to szukanie sposobów na pobudzenie, wzbudzenie zainteresowania. Zasadę kreatywności respektujemy przez pewną swobodę w wyborze technik, metod, przyborów i materiałów. Ważną zasadą uwzględnianą przez kadrę pedagogiczną naszego przedszkola jest zasada plastyczności. Uwalniamy się od schematyzmu, rygorów zewnętrznych. Nauczycielki przedszkola w coraz szerszym zakresie stosują nowatorskie formy i metody pracy oraz dostosowują organizację dnia w przedszkolu uwzględniając potrzeby rodziców i dzieci, z zastrzeżeniem, że nie narusza to zasad bezpieczeństwa, wymogów higieny psychofizycznej. Mamy świadomość, że stosowanie dialogu edukacyjnego, ćwiczeń i gier dramowych, wizualizacji, relaksacji znakomicie wpływa na efekty pracy wychowawczej i dydaktycznej. Dlatego dbamy o wykorzystanie tych metod pracy w codziennym projektowaniu sytuacji edukacyjnych. Wprowadzamy też zmiany w przestrzeni edukacyjnej. W swej pracy pedagogicznej realizujemy ideę, że przestrzeń, w której odbywa się edukacja małego dziecka winna być dla niego ważna, interesująca, przyciągająca jego uwagę. Nasza działalność zespołowa opiera się na: